Halaman

Khamis, 11 Ogos 2011

Bangunkan Keberanian untuk Meningkatkan Kehidupan Peribadi anda




Salam sejahtera buat semua yang membaca blog ini. Semoga ilmu yang anda dapat ini boleh memberi manfaat kepada anda dan kehidupan anda. Kadang kala ketika kita sibuk menjalani dan menguruskan perkara biasa harian akan menyebabkan kita lupa perkasa asas yang membolehkan kita maju dan berjaya. Contohnya jika anda seorang yang bekerja makan gaji anda membuat perkara rutin setiap hari dan perkara yang sama sahaja. Betul tak? Kemungkinan kita lupa bahawa kita mempunyai sikap-sikap yang tertentu dalam diri kita yang membuatkan kita hebat contohnya BERANI. Adakah anda sedar yang anda sebenarnya seorang yang berani? Adakah anda sentiasa mengamalkan sikap ini dalam hidup anda? Gunakan sikap ini untuk membantu anda berjaya pada hari ini!

Bangunkan Keberanian untuk Meningkatkan Kehidupan Peribadi anda

Apabila anda membina keberanian, anda mula meningkatkan kehidupan peribadi anda. Membangunkan keberanian akan membantu anda mengambil risiko untuk masa depan yang cerah yang mana orang lain biasa tidak berani mengambil risiko. Apabila anda membina keberanian, anda meninggalkan ketakutan di belakang anda. Keberanian adalah proses mengakui bahawa anda mempunyai ketakutan, tetapi anda bersedia untuk mencari cara untuk mengalahkan rasa takut dan tidak membenarkan ketakutan untuk mengendalikan anda. Tidak apa untuk menghadapi rasa takut anda pada waktu yang tepat. Contohnya, jika sebuah bas menuju jalan anda dalam keadaan bahaya, anda mempunyai hak untuk takut. Tidak ada yang salah dengan rasa takut yang sihat. Masalahnya adalah sesetengah orang biasanya meletakkan rasa takut di tempat yang salah dan dengan itu perasaan takut menghantui hidup anda, contohnya takut untuk berdepan dengan orang yang anda tidak kenal ketika hendak berurusan perniagaan, pelanggan atau orang yang anda tidak kenal.

Selepas anda membina keberanian, anda akan belajar untuk menentukan arah dalam hidup anda. Anda akan belajar untuk menerima hukuman dan penghargaan. Seseorang berani sering merasa termotivasi untuk menerima kesalahan dan tanggung jawab sementara mengkaji tindakan mereka dan menggunakan apa yang mereka belajar untuk bergerak maju. Keberanian akan menyebabkan seseorang itu akan langkah ke depan, bukan melangkah kebelakang ketika peluang datang.



Semoga berjaya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...